Podstawa prawna:
- art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeksu postępowania administracyjnego /tekst jednolity Dz.U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm./,
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami /tekst jednolity Dz.U
z 2000r. Nr 46, poz.543 z późn. zm./, - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 lutego 1998 roku w sprawie trybu dokonywania podziałów nieruchomości oraz sposobu sporządzania i rodzajów dokumentów wymaganych w tym postępowaniu /Dz.U. z 1998r. Nr 25, poz.130/.
Miejsce
Wydz. Techniczno-Inwestycyjny
Informacja
Tel: 9 032 ) 644-23-04 , 644-23-36 wew. 326, fax: ( 32 ) 644-22-88
Wymagane dokumenty
Do podania należy dołączyć oryginały dokumentów:
- stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości,
- wypis i wyrys z katastru nieruchomości, decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązująca w dniu złożenia wniosku, 2 egz. wstępnego projektu podziału nieruchomości, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95, tzn: Niezależnie od ustaleń planu miejscowego podziału nieruchomości może nastąpić w celu: zniesienia współwłasności nieruchomości zabudowanej co najmniej dwoma budynkami, wzniesionymi na podstawie pozwolenia na budowę, jeżeli podział ma polegać na wydzieleniu dla poszczególnych współwłaścicieli, wskazanych we wspólnym wniosku, budynków wraz
z działkami gruntu niezbędnymi do prawidłowego korzystania z tych budynków, wydzielenia działki budowlanej, jeżeli budynek został wzniesiony na tej działce przez samoistnego posiadacza w dobrej wierze, - wydzielenie części nieruchomości, której własność lub użytkowanie wieczyste zostały nabyte z mocy prawa,
- realizacji roszczeń do części nieruchomości, wynikających z przepisów niniejszej ustawy lub z odrębnych ustaw,
- realizacja przepisów dotyczących przekształceń własnościowych albo likwidacji przedsiębiorstw państwowych lub samorządowych,
- wydzielenia części nieruchomości objętej decyzją o ustalenie lokalizacji drogi krajowej,
- wydzielenia działki budowlanej,
- wydzielenia działek gruntu na terenach zamkniętych
Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej (art.2 ust.1 pkt h – Ustawy z 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej Dz.U. z 8.12.2006r-Dz.U.Nr 225 poz.1635).
Termin załatwienia sprawy:
W terminie 30 dni od dostarczenia przez inwestora niezbędnych materiałów, w przypadkach szczególnie skomplikowanych termin może być przedłużony do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy
Zażalenie na postanowienie Burmistrza Miasta i Gminy Wolbrom do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie ul.J.Lea 10 w terminie 7 dni od daty doręczenia stronom.